<از ماجراجویی در خلیج فارس تا ادعای پرهیز از بروز تنش
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 866
نویسنده : کامران وزیری

الحاق شناور های تندرو به نیروی دریایی سپاه

 
مقامات آمریکایی در حالی از لزوم خودداری ایران از بروز «تنش غیرضروری» در مناسبات با واشنگتن دم می زنند که ناوهای این کشور همچنان مشغول ماجراجویی در خلیج فارس هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شب گذشته شبکه سی ان ان مدعی شد  یک قایق گشت زنی نیروی دریایی آمریکا که به ادعای مقامات واشنگتن از سوی یک قایق سپاه پاسداران ایران مورد تهاجم قرار گرفته بود، سه تیر هشدار دهنده شلیک کرده است.

طبق این ادعا یک قایق گشت زنی نیروی دریایی آمریکا که به ادعای مقامات این کشور از سوی یک قایق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مورد تهاجم (نزدیک شدن بیش از حد متعارف) قرار گرفته بود، سه تیر هشدار دهنده شلیک کرده است.

به ادعای این شبکه، یک قایق گشت زنی آمریکایی و یک کشتی نیروی دریایی کویت نیز در این واقعه که در منتهی الیه شمالی خلیج فارس روی داد، مورد تهاجم قرار گرفتند. 

در این تقابل دریایی، قایق ایرانی به ۲۰۰ یاردی (حدود ۱۸۳ متری) یکی از قایقهای نیروی دریایی آمریکا نزدیک شد. مقامات آمریکا مدعی شدند که به رغم شلیک منور از سوی ناو دریایی آمریکا و مکالمه رادیویی با خدمه ایرانی این قایق، قایق مزبور از ترک محل خودداری کرد و در پی آن ناو آمریکایی «یو اِس اِس اسکوال» سه تیر هشداردهنده شلیک کرد.

انتشار اخباری از این دست در حالی از سوی رسانه های آمریکایی انجام می گیرد که ناوهای این کشور به کرات دست به ماجراجویی در آبهای خلیج فارس زده و توقع دارند هیچ واکنشی از سوی ایران انجام نگیرد.

در راستای چنین سناریویی است که «الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی می شود این رویداد «عامل تشدید کننده غیرضروری تنشها» بوده و قصد و نیت ایران از این اقدام برای آمریکا روشن نیست.

مقامات واشنگتن در حالی در موضع گیری های خود کاملا حق به جانب رفتار کرده و گستاخانه مدعی اند اقداماتی از این دست از سوی ایران می تواند به تنش و درگیری بیانجامد که ناوهای  جنگی این کشور هزاران مایل دورتر از سرزمین خود و در نزدیکی آبهای ایران به قدرت نمایی می پردازند.

طبق اعلام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا- «سنت کام»- روز سه شنبه دو فروند از قایقهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به ۳۰۰ یاردی (حدود ۲۷۵ متری) ناوشکن آمریکایی «نیتز» که در حال عبور از  آبهای مجاور تنگه هرمز بود، نزدیک شدند.

سخنگوی کاخ سفید در توجیه این موضوع به خبرنگاران گفت: «هنوز روشن نیست که قصد و هدف قایقهای ایران از این اقدام چه بوده است، اما این رفتار پذیرفتنی نیست». وی در ادامه افزود که «اینگونه اقدامات از این پتانسیل برخوردارست که به افزایش غیرضروری تنشها بیانجامد».

سخنگوی «سنت کام» نیز در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد که بی اعتنایی قایقهای ایرانی به  هشدارهای این ناوشکن آمریکایی اقدامی «نا امن  کننده و غیرحرفه ای» بود.

با این حال تحرکات دریایی ایران دست کم این پیام را برای واشنگتن دارد که باید دست از ماجراجویی برداشته، حد و حدود خود را بشناسد و گرنه با واکنش ایران مواجه خواهد شد.



دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا، شیطنت درخلیج فارس، بازی نافرجام ,



مطالب مرتبط با این پست
.
ویژگی‌های سامانه جهت‌یاب شنود DDF
صالحی خبر داد: دستگیری 4 خرابکار در یکی از تاسیسات هسته‌ای
برگی از خاطرات حماسه
پسرانی که ما را یاد پدرانشان می اندازند/عکس
حر عاملی حزب الله کیست؟ + عکس
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
جزئیات طرح ناو آموزشی خلیج فارس
آمادگي ايران براي ساماندهي و تجهيز نيروي دريايي ناميبيا
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
پیچیده ترین عملیات هوایی دنیا
به جرم نماز خواندن در آمریکا از نیروی هوایی اخراج شد
مقابله ناوگروه ارتش با دزدان دریایی در ربایش و انهدام کشتی تجاری ایرانی
فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا از ناوشکن جماران بازدید کرد
پهبادی تهاجمی با قابلیت حمل موشک و بمب
شکار عقاب جاسوس اسرائیلی در لبنان +تصاویر
کبراهای زهرآگین ایران؛ چابکتر و قوی تر
واکنش داوود اغلو به خبر همکاری ترکیه با ایران درباره جاسوسان موساد
ایران ؛ شانزدهمین ارتش قدرتمند جهان
مذاکرات موشکی ایران و روسیه در تهران/ S300 جزو تحریم‌ها نیست
عربستان سطح روابط خود را با آمریکا محدود می‌کند
توصیه های سی‎ان‎ان به اوباما؛آمریکا واقع بین باشد/ گام های مثبت ایران را با اقدام متقابل پاسخ دهید
بشاراسد: شرایط موفقیت کنفرانس ژنو 2 !؟
تحریم‌ها بر نیروی هوایی ایران هیچ تأثیری نداشته است.
برژینسکی: دوران سلطه آمریکا بر جهان به پایان رسیده است.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: